fbpx

9 lucruri recomandate de psihologi, care pot preveni o cădere nervoasă

O cădere nervoasă apare ca rezultat a unei situații stresante care îți afectează modul normal de viață. Stresul social, financiar sau familial perturbează liniștea interioară și duce la apariția iritabilității și a sentimentului de descurajare.

Cu toate că problemele care ne induc într-o stare tensionată sunt niște componente a vieții cotidiene, o cădere nervoasă poate fi prevenită.

Iată care sunt:

1. Acceptă ceea ce nu poți schimba

Nu poți controla factorii din exterior, dar poți să te programezi la un anumit set de reacții care vor diminua stresul. De asemenea, tu ești unicul responsabil de acțiunile pe care le întreprinzi. Dacă, de exemplu, te înfurie faptul că trebuie să te trezești zilnic la ora 6 , pentru a remedia starea de stres poți să te culci cu o oră mai devreme decât ești obișnuit.

2. Concentrează-te pe momentele pozitive din viață

Psihologii te îndeamnă ca în situațiile apăsătoare emoțional să te concentrezi pe aspectele pozitive a vieții. Să îți reamintești că ai o familie minunată, ai un venit financiar stabil, constai într-o relație fericită sau ești într-o stare de sănătate excelentă. Trebuie să îi permiți energiei pozitive să îți tămăduiască suferința.

3. Acceptă durerea

Durerea este un element indinspensabil experienței noastre existențiale. Durerea ne tranformă, ne face mai puternici și mai rezistenți. Când o vei accepta, atunci vei fi capabil să o înfrunți.

4. Nu te opune emoțiilor

Nu încerca să eviți sau să reprimi emoțiile negative. Ele sunt o parte firească a lumii tale interioare. Dacă vei învăța să îți controlezi răspunsurile față de ele, vei putea să îți permiți să le experimentezi fără a-ți fi teamă de consecințe.

5. Găsește persoane în care să ai încredere

Vei reacționa mult mai calm la situațiile conflictuale când vei ști că ai alături persoane care o să te susțină. Afecțiunea altor oameni te va motiva să nu cedezi și să adopți o poziție solidă față de provocări.

6. Fă ceea ce îți place

Vishnu Verma afirmă că “ A te ocupa cu o activitate care te pasionează este drumul sigur spre succes, fericire și sănătate”

7. Realizează că nu ești singurul om expus dificultăților

Întotdeauna vor fi oameni capabili să te înțeleagă și compătimească, pentru că fiecare din noi se confruntă cu un anumit tip de problemă psihologică. Nicioadată nu vom fi singuri în lupta pe care o purtăm, mereu vor fi oameni care vor fi solidari cauzei.

8. Conștientizează efemeritatea lucrurilor

Nimic nu durează până la infinit. Chiar și negativismul care te domină este doar un episod din viața ta. Trebuie doar să ai răbdare ca lucrurile să devină mai bune pentru tine.

9. Râde mai des

Râsul este mai mult decât doar opusul tristeții și oboselii. El ne dă putere și speranță. Chiar și în cele mai sumbre momente ale vieții, un zâmbet te poate face să te simți mai bine.

Advertisement

În urma râsului în organism se secretă endorfine, care au ca funcție de bază minimalizarea stresului, De aceea permite-ți să zambești cât mai des.

Sursa: psychology-age