6 exerciții pentru a-ți antrena creierul, care te vor face mai fericit

2118
baiat-inteligent
Foto

Creierul uman este programat să aibă o tendință mai mare de a percepe lucrurile negative. Această predispoziție se activează automat încă din primele etape ale vieții.”, afirmă Hara Esftroff Marano

Predispoziția de a vedea totul în culori gri devine în scurt timp un obicei. Cât de dur nu ar fi acest adevăr, el trebuie acceptat. Mai multe cercetări în domeniul psihologiei demonstrează acest fapt.

John Cacioppo a realizat un experiment în care le-a rătat subiecților mai multe imagini. Inițial, cele care de obicei provoacă sentimente pozitive, pe urmă le-a arăta imagini cu un conținut stresant sau neutru.

Electroencefalograma a arătat că la persoanele care experimentează emoții negative, creierul este mai activ decât la cei care sunt dominați de trăiri plăcute. Oamenii de știință corelează prevalența tendinței de a vedea totul în culori închise cu instinctul supraviețuirii prin reacționarea la pericol prin strategia ” luptă sau fugi”.

O noutate bună este că creierul poate fi reprogramat și exercițiile potrivite pot schimba atitudinea individului față de viață:

1. Prețuiește prezentul

Martin Zeligman recomandă să practicăm exercițiul „zilei frumoase”. Trebuie să ne imaginăm cum ar arăta ziua noastră ideală. Odată ce ai definit în minte trăsăturile acelei zi, încearcă să le proiectezi pe realitatea din exterior. Bucură-te de fiecare moment din prezent.

2. Respiră corect

Cea mai mare parte a timpului nu atragem atenția asupra faptului cât de corect respirăm. Furia, anxietatea, frica și stresul automat fac respirația rapidă și superficială.

Tot de ce ai nevoie ca să îți reglezi modul de a respira sunt 5 minute în singurătate. Nu contează pe care din emoțiile enumerate mai sus le experimentezi, alocă-ți 5 minute pe zi pentru a practica o respirație corectă.

Urmează pașii de mai jos:

  • Așează-te într-o poziție comodă. Ține umerii în urmă, pieptul în față.
  • Pune mâinile pe genunchi.
  • Concentrează-te pe senzațiile pe care le ai atunci când inspiri și expiri aer. Ia aer în piept și ține-l 3 secunde.
  • Expiră aerul prin gură.
  • Repetă exercițiul de 6 ori.

3. Ascultă muzică

Ascultă cântecele preferate care îți ridică dispoziția. O melodie bună, care este plăcută la auz, influențează elaborarea unor substanțe în organism care răspund de starea de bine.

4.  Exprimă-ți recunoștința

Omul, după natura sa, încearcă întotdeauna să fie cel mai bun în ceea ce face. Cercetează-ți propria viață. Îți formulezi și tu planuri cum să atingi fericirea? Te-ai gândit la lucrurile pe care vrei să le realizezi în viață? Îți spui că ”Voi fi fericit când voi obține acel job” sau ” Voi fi mulțumit când mă voi căsători?

Problema este că astfel de lucru încetează să te mai facă fericit atunci când le tratezi ca ceva firesc. Trebuie să fii recunoscător pentru ceea ce ai.

Iar acest sentiment are un impact extraordinar asupra unei persoane. Pentru început, vei deveni conștient de lucrurile care fac parte din viața ta, iar ulterior, îți vei da seama că ai acces direct la lucrurile care te pot face împlinit.

5. Zâmbește

Oamenii de știință au ajuns la concluzia că zâmbetul determină elaborarea ”hormonului fericirii” în organism, care ne influențează buna dispoziție.

În anii 1930, în cadrul Universității California Berkeley, s-a realizat un studiu. S-au comparat fotografiile a mai mulți absolvenți și s-au suprapus succesele acestora din viitor. Studiu a arătat că absolvenții care zâmbeau mai larg în poze, în viitor au avut o carieră mai prestigioasă și o viață de familie fericită.

6. Simplifică

Simplificarea, alături de minimalism și de aruncarea obiectelor nefolositoare, pot face viața unei persoane mai frumoasă. Poate te va surprinde acest fapt, dar cu cât mai puține lucruri deții, cu atât obții mai mult de la viață.

Există o mulțime de lucruri pe care trebuie să le simplifici, dar e important să reții câteva esențiale:

  • Cât mai puține haine de care nu ai nevoie.
  • Cât mai puțin gunoi.
  • Cât mai mult spațiu liber.
  • Cât mai puține datorii.
  • Cât mai puține așteptări.

Fă-ți viața mai simplă și vei fi uimit de rezultat!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here