fbpx

5 modalităţi eficiente pentru a trata insomnia, conform opiniei experţilor

Suferi din cauza unui somn abrupt şi nesatisfăcător? Simţi precum că nu dormi în deajuns?

Dacă răspunsul tău e da, atunci, cel mai probabil, suferin de insomnie.

Insomnia – este o tulburare de somn, care este caracterizata prin dificultăți de a dormi. Persoanele cu insomnie se trezesc de multe ori în timpul nopții și nu mai reusesc să adoarmă la loc, se trezesc foarte devreme și au senzație de oboseală la trezire.

Din cauza unui somn neliniştit pot apărea o gamă largă de probleme care îţi vor afecta negativ activitatea zilnică. Imaginează-ţi că nu poţi să dormi liniştit o săptămână, sau o lună. Sau mai grav – un an. Cu părere de rău, aceasta este problema care afectează numeroase persoane.

Iată 5 modalităţi eficiente pentru a avea parte de un somn mai armonios:

1. Baricadează-te de la toate ecranele

De câte ori ai luat telecomanda în mână atunci când erai în pat, gata pentru somn? Sau de câte ori îţi verifici reţelele de socializare înainte să închizi ochii?

Lumina artificială ale ecranelor ne provoacă stare de veghe. Din acest motiv, ar fi corect să renunţi la orice sursă de lumină pentru un somn mai bun.

2. Renunţă la alcool şi cofeină

E un lucru bine cunscut, dar mulţi îl trec cu vederea.

Dacă vrei să ai parte de un somn adânc şi revigorant, renunţă la alcool şi cofeină înainte de a te culca.

3. Nu te forţa să stai în pat dacă nu poţi să adormi

Din moment ce o oră îţi schimbi poziţia în continuu, fără a simţi o stare de somnolenţă, ridică-te din pat. Fă ceva – orice. Iar când te vei simţi puţin mai obosit întoarcete înapoi.

4. Mergi la culcare la aceeaşi oră

Din păcate, asta ţine de un regim strict şi regulat, inclusiv în zilele de weekend. Atunci când eşti în proces de tratare a insomniei, trebuie să îţi obişnuieşti corpul şi mintea cu noile schimbări pe care le adopţi.

Renunţă la petreceri şi ore de lucru suplimenare pentru o perioadă de timp.

5. Dormi într-o încăpere bine aerisită

Advertisement

Dacă simţi că nu poţi să adormi, o decizie bună ar fi să deschizi fereastra. Temperatura camere îţi afectează direct somnul. Corpul se simte mai bine într-o încăpere mai răcorită.  Studiile spun că cea mai bună temperatură ar fi: 18,5 grade C.

Sursa: thepowerofsilence