fbpx

5 deprinderi simple care te vor determina să nu mai gândești negativ

Este important să înțelegi că gândurile toxice nu reprezintă ceea ce ești cu adevărat. Ele nu pot să îți determine destinul. Tu ai puterea să controlezi puterea cu care se manifestă un gând pesimist. Din nefericire, le dai prea multă importanță, iar acest fapt este unul distructiv.

Tu ești unicul tău inamic. Devino-ți prieten pentru a depăși orice dificultate în viață.

Există câteva tehnici care vor îndepărta negativismul din viața ta. Nu ezita să pui în practică aceste îndrumări:

1. Identifică gândurile negative

Gândurile negative de regulă sunt produsul unui proces de gândire irațional sau a interpretărilor eronate a realității. Nu ai nevoie de o psihoterapie. Trebuie să te introspectezi și să depistezi ideile care sunt nocive.

2. Meditează, dar fii sceptic

Meditațiile asupra vieții este un proces complex, care necesită un efort cognitiv. Dar ele devin inutile dacă te axezi doar pe un conținut negativ.

Desenează pe o foaie două coloane. În prima înscrie problemele care te macină, iar în a doua scrie soluțiile probabile pe care le-ai găsit pentru acea problemă.

Încearcă să practici acest exercițiu cât mai des, deoarece te vei antrena într-o gândire critică, cu siguranță eficientă.

3. Caută cauza gândurilor tale

Înainte de a căuta soluția pentru o problemă este important să identifici cauza problemei și să o analizezi.

De exemplu spui: “Nu am destui bani”.

Desenează un tabel. În prima coloană încearcă să argumentezi de ce nu ai bani, iar în a doua coloană adu evidențe în sensul contrar.

Dacă totuși în prima coloană sunt mai multe puncte, atunci încearcă să cauți o soluție.

4. Conștientizează adevărata intensitate cu care se manifestă o emoție negativă

Gândurile negative sunt temporare. Ele nu au putere independent de cel ce le gândește.

Pentru a diminua intensitatea unei emoții negative trebuie să îți repeți în gând: “Eu îmi controlez reacțiile. Ele nu au autonomie. Dacă nu voi consolida o trăire, ea vă dispărea

Când te simți deprimat, distrage-ți atenția cu alte activități. Dacă îți vei ocupa mintea cu alte gânduri, cele negative nu vor avea suficient spațiu pentru a se manifesta.

5. Practică tehnica de “mindfulness”

Advertisement

Christopher Bergland descrie această tehnică în trei pași: “Fă o pauză, respiră adânc și urmărește-ți impersonal cursul gândurilor”. Acest exercițiu este recomandat pentru crearea unei stări de optimism și împlinire.

Sursa: positivethingsonly