fbpx

10 paşi importanţi pentru a-ţi dezvolta o stabilitate psihologică de invidiat

Mulţi oameni lovindu-se de încercările dure ale vieţii, nu se consideră suficient de puternici pentru a le face faţă. Dar convingerea că unii au o stabilitate psihologică înnăscută nu este adevărată.

Oamenii care au făcut faţă eşecurilor, despărțirilor dureroase şi altor încercări ale sorții, nu s-au născut cu o putere de voință de fier. Fiecare om poate dezvolta acest potențial.

Psihologii definesc stabilitatea psihologică ca abilitatea de a te recupera în urma eșecurilor și de a te adapta cu ușurință schimbărilor. Această calitate poate fi dezvoltată, iar acești 1o pași vă pot ajuta:

1. Menține relații sănătoase

Prieteni, membri ai familiei sau persoane la care poţi apela cu problema ta -comunicarea trebuie construită pe încredere reciprocă, grijă şi ajutor reciproc. Când știm că ne putem baza pe cei apropiați, se creează un sentiment de securitate.

2. Stai faţă în faţă cu dificultățile vieţii.

Nu nega ceea ce se întâmplă. Zi de zi, pas cu pas, fă tot ce poți pentru a face față problemelor.

3. Ai încredere că problema poate fi rezolvată.

Nu putem controla totul, dar putem controla reacțiile. Lăudă-te atunci când depășești dificultățile sau situația de criză. Crezi în faptul că poți face față problemei. Percepe-te ca o persoană ce poate rezolva problemele.

4. Dezvoltă-ți abilitățile de rezolvare a problemelor și mergi direct spre obiectiv.

Nu permite problemelor să te împiedice să mergi unde ţi-ai propus. Gândește-te ce poți face chiar acum pentru a soluționa problema. Fă-ţi o listă cu acțiuni, găsește soluția perfectă care să satisfacă toate criteriile.

5. Acţionează

În loc să te blochezi cu indecizii sau să amâni, fă un pas înainte. Separă planul în câteva etape, pentru ca acesta să nu pară atât de complicat și irealizabil. Începe cu lucrurile mici.

6. Acceptă schimbările ca o parte a vieţii.

În loc să regreți ce nu s-a îndeplinit, mai bine orientează-ţi energia spre ceea ce poţi face acum sau în viitor.

7. Acceptă emoțiile negative

Permite-ţi să experimentezi întreaga gamă de emoții. Un semn de stabilitate psihologică înaltă este capacitatea de a te compătimi, de a accepta momentele de tristețe, furie, frică și anxietate. Aceste emoții sunt firești.

8. Păstrează-ţi statutul de control intern.

Persoanele cu o stabilitate psihologică înaltă cred în importanța lucrurilor pe care le fac. Ele îşi asumă responsabilitatea pentru acţiuni şi consecințele lor.

9. Evaluează problemele în perspectivă.

Reacționează adecvat la situațiile dificile: dacă simți că o problemă minoră pare a fi catastrofală, încearcă să privești situația altfel. Întreabă-te: “Oare va fi important acest lucru peste cinci ani?”

1o. Privește în viitor cu speranță.

Advertisement

Tinde să vezi lucrurile optimist și realist. În loc să te gândeşti la cel mai sumbru scenariu, imaginează-ţi cele mai favorabil scenariu.

Sursa: yaamilliarder